Reguli si trucuri pentru postul intermitent

Reguli si trucuri pentru postul intermitent

Postul intermitent sau intermittent fasting a devenit una dintre cele mai populare diete alimentare pentru scăderea în greutate din ultimii ani, care de asemenea ar putea imbunătăți nivelul de sănătate și stilul de viață. Spre deosebire de alte diete de slabit care te limitează în alimentație, postul intermitent vine cu accent pe o fereastra de timp în care nu se permite să mananci.

În articolul vom explica mai detaliat ce este postul intermitent și vom prezenta câteva reguli post intermitent, vom recomanda ce sa mananci ca sa slabesti în postul intermitent, și de asemenea vom vorbi despre cate kilograme se slabeste cu postul intermitent.

Reguli pe care ar trebui sa le urmezi cu dieta fasting

Reguli pe care ar trebui sa le urmezi cu dieta fastingCa stil alimentar, postul intermitent sau intermittent fasting exista de secole și presupune un stil de alimentare cu abtinere totala sau partiala de la consumul alimentelor, pentru o anumita perioada sau fereastra de timp, inainte de a-l relua in mod obișnuit. Printre beneficiile acestui stil alimentar se afla scaderea in greutate si reglarea unor funcții biologice.

Mecanismul de funcționare la dieta dată este că prin limitarea numarului de ore in care poti consuma alimentele dorite, ajungi sa reduci aportul caloric si sa slăbesti, iar pe lângă aceasta poți avea și alte beneficii.

Există diferite tipuri de post intermitent sau metode în dependență de durata postirii: postul de 12 ore, în care țineți post timp noaptea timp de 12 ore,iar restul timpului sau ziua puteți mânca, metoda 5 2 cu cicluri ce durează o săptămână în care 2 zile veți ține post și celelalte 5 zile puteți mânca în mod obișnuit, postul de 24 de ore. Totodată pentru maximiza rezultatele oricărui tip de post intermitent se recomandă o reducere a aportului de calorii în perioadele de timp în care se permite consumul alimentar.

Unul din tipurile preferate și cele mai simple de post este postul intermitent 16/8 sau metoda 16 8, în care țineți post 16 ore și puteți mânca în cele 8 ore rămase. Ca să mențineți pauza de post, pentru acest lucru este necesar de a planifica o pauză de 16 ore între mese, adică de 16 ore diferență între ultima masă sau cina și masa de micul dejun a zilei următoare.

Ca și pentru orice cură de slăbire, în timpul postului intermitent este util de urmat niște reguli generale pentru a asigura beneficiile sale.

Bea suficiente lichide

Hidratarea este foarte importantă în perioada de dieta. Pentru a asigura acest lucru, încearcă să consumi apa și ceaiuri neîndulcite oricând este nevoie. Aportul suficient de lichide va evita o posibilă deshidratare sau constipație.

De asemenea, ca o opțiune sănătoasă de hidratare, poți alege ceaiul de ghimbir sau de plante care te vor ajuta să suporți mai ușor senzația de foame. Totodată se recomandă un consum redus sau moderat de cafea care poate mări această senzație.

Activitati fizice

Pentru a obține mai rapid rezultate dorite, dar și pentru a îmbunătăți starea dumneavoastră de sănătate, pe tot parcursul postului se recomandă să desfășurați o activitate fizică moderată. Totodată se menționează să fim atenți pentru a nu exagera și nu solicita performanțe maxime de la corpul nostru. E clar că cu cât e mai mare nivelul de oboseală, cu atât vei simți mai multă foame.

În acest sens, dacă ții postul de 24 de ore sau metoda 5:2, e indicat să nu faci prea multă mișcare în zilele de post, pentru că atunci organismul este mai slăbit și ar pute apărea amețelile, durerile de cap și o senzația de epuizare. Se recomandă, în schimb, de realizat efort fizic mai ales în zilele în care mănânci în regim normal.

Renunta la mancare prajita

Pentru o slăbire mai rapidă se recomandă de evitat consumul de alimente cu un aport mare de calorii precum alimentele de tip fast-food sau prăjite. Regula dată de fapt nu se referă specific la această dietă ci este o normă generală a unui stil de viață sănătos.

Astfel dacă dorești să îți menții nivelul de sănătate, renunță să mănânci aceste tip de alimente. Sigur că este posibil de a mânca o prăjitură sau niște cartofi prăjiți uneori, dar nu ar trebui să-ți faci un obicei regulat. Pentru a evita poftele, încearcă să consumi mai multe din fructe și legume care îți sunt pe plac.

Renunta la dulciuri

Dulciurile și produsele de patiserie cu conținut înalt de zahăr sunt alimente pline de calorii. Pentru a vă susține în efortul de a slăbi, faceți tot posibil de a evita aceste alimente.

De asemenea este de dorit să eliminați și băuturile cu zahăr adăugat care nu dau senzația necesară de sațietate. Încearcă să schimbi băuturile date cu apă plată.

Mananca cu moderatie

Deși acest tip de dietă nu posedă limitări clare de alimentație în orarele în care se permite consumul alimentelor, totuși nu se recomandă să exagerați mănâncând prea mult în acest interval de timp. Încercați să mențineți obiceiurile alimentare sănătoase cu acoperirea necesităților de proteine, vitamine și minerale. Astfel, perioada de post va fi mai ușoară, mai sănătoasă și mai eficientă pentru tine.

În acest mod corpul tău va consuma din rezervele acumulate de grăsime. O diferență calorica prea mare între perioada de postire și cea de odihnă ar putea chiar încetini digestia și te poate descuraja de la continuarea dietei. Ca un sfat general, se propune reducerea aportului de calorii în intervalul de timp între orele de postire.

Beneficiile postului  – cand incepi sa slabesti cu postul intermitent

Beneficiile postului  - cand incepi sa slabesti cu postul intermitentPopularitatea postului intermitent se datorează nu numai kilogramelor pierdute de adepții acestui regim alimentar, dar și de rezultatele cercetărilor realizate de oamenii de știință. Primele studii au arătat că postul intermitent poate reduce unii factori de risc care pot duce la dezvoltarea unor boli cronice precum boli cardiovasculare, cele neurologice diabet de tip 2. În acest sens, conform acestor studii, postul intermitent poate micșora nivelul zahărului în sânge pe stomacul gol cu 3-6%.

De asemenea, postirea pare să aibă un efect benefic și pentru funcțiile cognitive. Studiile pe oameni nu au putut arăta rezultate clare, dar acest fapt ar putea să contribuie ca intermittent fasting să fie considerat ca o opțiune alternativă la dietele tradiționale pentru pierderea în greutate.

O altă analiză a mai multor studii despre postul intermitent a descoperit că la persoanele sănătoase și supraponderale ori cu greutate optima practica de intermittent fasting nu ar fi aduse dăune nici fizic și nici mintal.

Un alt beneficiu descris de cercetările despre postitul intermitent, presupune că acesta accelerează metabolismul pe termen scurt și reduce riscul de obezitate, precum și de steatoză hepatică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *