Postul intermitent – ce este, tipuri, pareri, beneficii

Postul intermitent sau intermittent fasting este un regim alimentar care a luat tot mai multă faimă în ultima perioada. Această dietă presupune o alternare a perioadelor în care mănânci în regim obișnuit cu perioade de timp în care te abții de la consumul de alimente. Ceea ce face din postul intermitent o dietă destul de apreciată este faptul că nu impune limitări alimentare stricte și de asemenea poate aporta beneficii pentru sănătate și stil de viață.

În textul de mai jos o să puteți afla în primul rând ce este postul intermitent, dar și care sunt beneficiile postului intermitent dar si despre reguli post intermitent. Vom oferi informații despre ce sa mananci ca sa slabesti, cate kilograme se slabeste cu postul intermitent, și cand incepi sa slabesti cu postul intermitent. De asemenea ceți putea citi un rezumat al recenziilor recente de pe postul intermitent forum.

Ce este postul intermitent?

După cum deja se cunoaște oamenii au obiceiul de a posti practicat de mii de ani. Astfel niște exemple de post este întreruperea consumului de alimente in timpul somnului de noapte, din cauza lipsei de mâncare, in caz de boala sau respingere fiziologica a mâncării sau din motive strict religioase (practica religioasa a crestinismului, budismului, iudaismului si islamului impun o perioada temporara sau regim constant de post). Deci, organismul uman este perfect pregătit pentru perioade de lipsa de alimentație sau foame, iar procesele corporale se modifica pentru a ne ajuta sa continuăm să functionam in normalitate.

Acesta a devenit popular dupa 2012, sub forma unei diete denumite „5:2” care presupune 2 zile de post la fiecare 5 zile de alimentație în regim normal, de preferat diversificata și echilibrata cu consum suficient de apă, fructe, legume și proteine animale.Pe langa aceasta dieta preferata de dieta este si cea in care slabesti un 1kg pe zi cu dieta Balerina.

Postul intermitent sau intermittent fasting nu inseamna o intrerupere totala in alimentație în care nu poți mânca nimic, ci presupune o reducere semnificativă a aportului de calorii în perioadele de post. Acesta se bazează pe principiul că prin limitarea numarului de ore in care poți consuma alimentele dorite, ajungi sa micșorezi aportul caloric si în consecință sa slăbești.

Senzatia de foame, care poate să fie mai puternica mai ales la inceput, se regleaza si poate fi mai ușor de gestionat dupa cateva saptamani, pentru că organismul are tendința să se adapteze. Pentru aceasta se recomandă să evitați mirosurile apetisante, consumul de cafea, care poate stimula apetitul și efort fizic extrem în zilele de post, care de asemenea pot stimula senzația foamei. Mai mult, in zilele cu alimentatie nelimitata, cei care se vor adapta la un astfel de tip de regim vor simți că se vor simți sătuli cu portii mai mici si tinde mai mult de a menține obiceiurile alimentare sănătoase, fiind mai selectivi cu ceea ce consumă, ceea ce ajuta la imprimarea unui stil de viata mult mai sanatos.

Ca stil alimentar, pare sa fie una dintre cele mai acceptabile metode pentru eliminarea alimentelor bogate in calorii nesănătoase, ca cele rafinate, si a zaharului, care pot produce o dependență reală, prin gustul lor plăcut si satisfactia creată de consumul acestora.

Dieta postul intermitent – tipuri

Există multiple tipuri de post intermitent sau intermittent fasting. Toate acestea sunt clasificate în funcție de timpul postului intermitent.

Postul de 12 ore

Acest tip de regim alimentar poate determina organismul sa mobilizeze arderea depozitelor adipoase, pentru a le putea transforma in energie, ceea ce duce la rândul său la scaderea în greutate.

Postul de 12 ore este o opțiune foarte comodă pentru cei care pot avea probleme cu respectarea dietelor obișnuite, ca urmare a faptului ca fereastra de timp al pauzei alimentare este mica, iar o mare parte din timp este alocata somnului de noapte, iar consumul alimentar este permis ziua care coincide cu perioada activă.

Pentru a obtine rezultate cu acest tip de post, conditia principală este ca in restul de 12 ore să realizați o reducere a aportului caloric cu circa 200-300 decat recomandarile generale despre nivelurile zilnice necesare de calorii, calculate în funcție de sex, varsta si stil de viață.

Postul de 12 ore inseamna ca ultima masa sau cina sa se finalizeze aproximativ la ora 19.00 seara, iar a doua zi, prima masă sa fie aproximativ la ora 7.00 dimineața.

Postul de 14 ore

Acest tip de post intermitent presupune o pauză de 14 de ore, în care puteți lua micul dejun aproximativ la 7 dimineata, iar ultima masa cina să nu fie mai târziu decât la ora 17. În acest fel, se organizează mesele intr-un interval de 10 ore, in functie de tipul de program individual zilnic.

Unele persoane pot prefera sa inceapa alimentația zilnică direct cu masa de prânz, astfel incât sa poata lua ultima masa mai tarziu.

Postul de 16 ore – 16/8

Postul intermitent 16/8 este foarte apreciată și cunoscută ca dieta de 8 ore. Dieta postului intermitent 16 8 presupune că nu vei consuma alimente timp de 16 ore pe zi. Cele 8 ore ce au ramas, poți avea 2 mese ca deobicei.

În funcție de stilul de viață, programul tău de muncă sau de ora la care te culci, poți adapta regimul de mese și de exemplu exclude micul dejun sau o altă masă a zilei. Totuși multe persoane preferă să excludă cină și să nu mănânce nimic la finalul zilei. Acest tip de post intermitent îți oferă multă flexibilitate în acest sens.

Ca post alternativ, puteți folosi metoda 5:2. Pentru metoda dată, în 2 zile din săptămână vei ține post, iar în celelalte 5 zile vei mânca în regim obișnuit. Pentru a garanta la această metode se permite să mâncați în zilele de post intermitent dar în limita la 500 de calorii zilnic. Pentru a menține această dietă și a evita senzația de foame, se recomandă ca zilele de post să nu fie consecutive.

Postul de 18 ore

Stilul dat de postire presupune ca va trebui sa mănânci zilnic doar in fereastra disponibilă de 6 ore, cum ar fi de exemplu intre orele 10 si 16. Totusi, pentru ca in acest tip de fasting intervalul de timp este mult mai redus decât în celelalte, poate fi dificil de a menține acest fasting pe termen lung. Pentru aceasta, este nevoie de organiza mesele cu alimente care vor furniza cantitatea necesară de nutrienti, proteine, minerale și vitamine.

Postul de 24 de ore

Această variantă înseamnă că timp de 24 de ore nu poți mânca decât foarte limitat, iar în restul săptămânii mănânci normal. Nu se recomandă de ținut acest tip de fasting de 24 de ore mai des decât o dată sau de 2 ori pe săptămână, sau să îl țineți în zile consecutive. De exemplu îl puteți ține lunea și joia.

Pentru a fi eficienta si mai confortabila pauza dată în alimentare, puteți alege solutia cu masa generoasa de mic dejun , iar după aceasta începând cu ora 8.00-9.00 de dimineață să faceți o pauza alimentara neintretuptă, până la ora 8.00-9.00 a zilei urmatoare.

Pe parcursul acestor ore de fasting, puteți bea lichide pentru a menține hidratarea organismului, atata vreme cat aceste lichide sunt complet lipsite de calorii, deoarece se recomandă sa fie evitate băuturile sau ceaiuri care conțin indulcitori artificiali.

Avantajele si dezavantajele postului intermitent asupra organismului

Orice formă de post intermitent duce la scăderea în greutate. Doar că conform unor studii realizate, nu numai postul intermitent slabeste și arde grăsimile din corp, dar și aportă diverse beneficii pentru sănătate.

Unul din acestea este că intermittent fasting poate ajuta la reducerea nivelului de risc referitor la dezvoltarea unor boli cronice, precum diabet sau boli neurologice. Pentru cei care au un risc de diabet de tip 2, caracterizat printr-un nivel excesiv de zahar in sânge sau prin rezistenta la insulina, postul intermitent te poate ajuta sa lupti în ambele cazuri, protejandu-te impotriva acestei afecțiuni. Astfel unele studii au arătat ca postul intermitent poate reduce nivelul de glicemie pe stomacul gol cu 3-6% si al insulinei pe stomacul gol cu 20-31%.

Efectele postului intermitent sunt încă cercetate in continuare de oamenii de știință, demonstrand pana acum ca postul pe termen scurt poate accelera procesele metabolice. Din rezultatele unor studii, s-a observat o creștere a vitezei metabolismului cu până la 14% cu ajutorul ls postul intermitent. Totodată se pare că pe termen mai lung de 3 zile acesta poate încetini metabolismul.

Postul intermitent pareri – forum

După ce ai aflat despre numeroasele postul intermitent beneficii , probabil ai fi interesat să cunoști care ar fi opiniile recente despre aceasta dieta fasting pe forum uri. În continuare vă vom prezenta pe scurt ceea ce utilizatorii au dorit să împărtășească.

Așadar, o parte din opinii arată o experiență pozitivă cu dieta dată pentru slăbire. Se pare că mulți au observat că au pierdut kilograme deja din prima săptămână. Alții au simțit beneficii pentru sănătate și metabolismul corpului. De asemenea s-a comentat destul de mult că dieta dată este foarte mult mai ușor de menținut din cauza că poți alege tipul care convine cel mai bine fiecărei persoane îndividual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *