Cât de eficient este dieta ketogenă?

Dacă doriți să pierdeți în greutate cât mai repede, este bine recomandată dieta ketogenică. Dar planul alimentar este strict, iar riscul temutului efect yo-yo este ridicat. Vă explicăm avantajele și dezavantajele acestei diete extreme. După ce conține un nivel scăzut de grăsimi și un nivel scăzut de grăsimi vine No Carb! No Carb este o prescurtare în engleză și înseamnă „fără carbohidrați” – acest principiu stă la baza dietei ketogene.

Ce este dieta ketogenă?

Baza este un plan nutrițional foarte strict, din care se elimină riguros toți carbohidrații. Prin urmare, tabu este o listă lungă de amidon și alimente zaharoase, inclusiv produse din cereale precum paste, mușli, pâine și orez, dar și leguminoase precum mazăre și fasole, precum glucoză și cartofi și majoritatea tipurilor de fructe. Nu există dulciuri precum prăjituri, suc și băuturi răcoritoare, precum și alcool și uleiuri vegetale prelucrate industrial.

Și ce pot mânca? Alimentele permise în dieta ketogenă includ carne, pește, produse lactate, ouă și nuci. Legumele cu conținut scăzut de carbohidrați, în special soiurile verzi, roșiile, ceapa și avocado, sunt la fel de mult ca o parte din fructe cu conținut scăzut de fructoză carbohidrati, cum ar fi fructe de pădure, grapefruit și papaya.

Rămâne întrebarea, care grăsimile completează alimente ketogene. Planul unei diete ketogene asigură uleiuri sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline virgin și uleiul de nucă de cocos, produsele alimentare cu conținut scăzut de grăsimi și fără zahăr sunt excluse. Cel mai simplu mod de a ști dacă sunteți în cetoză este cu un glucometru care măsoară și corpii cetonici din sânge.

Așa arată programul zilnic al unei diete ketogene

În mod ideal, cantitatea de calorii consumate zilnic este de 70 la sută grăsimi și 30 la sută proteine. Acum există diverse cărți pe tema „dietei ketogene” și veți găsi, de asemenea, numeroase rețete pe Internet care folosesc doar alimente ketogene. Pentru micul dejun, de exemplu, puteți mânca ouă prăjite cu slănină, iar un mic dejun rapid pentru decolare este un bagel făcut din făină de migdale și cetoză acoperit cu somon.

La ora prânzului există, de exemplu, o tigaie cu legume cu ciuperci, seara o salată colorată cu pansament cu iaurt. Contorizarea caloriilor nu este necesară, puteți mânca suficient din alimentele permise. Doar cu consumul de carne nu trebuie exagerat. Bine de știut: În principiu, dieta ketogenă este posibilă și pentru vegetarieni.

Dieta anabolică și dieta ketogenă – care este diferența? Așadar, această dietă este extrem de eficientă organismul dacă căutați pierderea rapidă în greutate. Dar dieta ketogenă este populară și la sportivi, în special culturisti. Pentru mulți sportivi de forță, aceasta face parte din dieta anabolică ca „dietă ketogenă ciclică”. În acest caz, aportul de carbohidrați este mai întâi închis în faza întâi, înainte ca planul nutrițional să fie inversat în faza a doua, așa-numita referată, pentru a absorbi cât mai multe calorii.

Scopul acestei diete anabolice este de a sprijini efectul de formare a mușchilor, de ardere a grăsimilor al antrenamentului. Dieta ketogenă se scurge, de asemenea, făcând mai vizibil mușchii de sub piele. Studiile arată, de asemenea, că dieta ketogenă poate aduce alinare pentru unele boli. De exemplu, epilepsia, Alzheimer și chiar unii pacienți cu cancer au avut experiențe bune cu nutriția ketogenă.

Care sunt avantajele dieta ketogenică

Cât de repede pot slăbi în dieta ketogenă? Avantajul acestei forme extreme de nutriție este evident: kilogramele doar scad, puteți pierde cu ușurință două-trei kilograme pe săptămână cu dieta keto. Prin eliminarea completă a carbohidraților, cea mai importantă sursă de energie a organismului este eliminată. Pentru a putea furniza celulelor energie vitală, metabolismul este schimbat: în ficat, acum grăsimea este transformată într-un înlocuitor de glucoză numit corp de cetonă sau cetonă. Dieta cetogenă își datorează numele acestui înlocuitor.

De asemenea, consumul de kcal scăzut și menținerea ceto-ului dvs. vă vor menține nivelul de glucoza scăzut, ceea ce vă va arde grăsimea și grăsime mai repede, ceea ce este bun pentru animale a pierde în greutate și este probabil să reducă foamea, să vă ofere mai multă energie și să fie mai alert (deoarece zahărul din sânge este ridicat). va fi constant). Pentru a intra în cetoză cât mai curând posibil, nu ar trebui să mănânci nimic pentru o zi sau câteva, să faci mișcare minimă, să renunți la carbohidrați.

Învățând principiile nutriției ceto și mecanismul principal al acestei diete, putem rezuma beneficiile pozitive ale ceto pentru sănătate. Beneficiile unei diete ketogenice:

  • poate ajuta la reducerea foametei,
  • dieta keto ajută la arderea mai multor grăsimi,
  • poate ajuta la reducerea trigliceridelor (trigliceride – esteri ai glicerinei și acizilor grași sau doar grăsimi)

Riscuri și dezavantaje ale dietei ketogenice

Dar dieta ketogenă lucru, de asemenea, riscuri. Reacții adverse, cum ar fi amețeli, oboseală și dureri de cap pot apărea în special în faza de schimbare. Prin înlocuirea zahărului din celule, cetonele eponime, organismul poate deveni acid, ceea ce se poate manifesta în primele lucru semne de respirație urâtă și arsuri la stomac. Dieta extrem de bogată în proteine, cu un conținut ridicat de grăsimi, face ca intestinele să fie mai lente, ceea ce poate duce la probleme cu bolilor hemoroizii. În plus, guta și pietre la rinichi apar mai des.

Cu toate acestea, unul dintre cele mai mari dezavantaje ale dietei ketogene este că este dificil să rămânem la ea permanent. Corpul nostru este conceput pentru a absorbi o combinație de nutrienți din carbohidrați, grăsimi și proteine. Prin urmare, dacă săriți carbohidrații, creierul va reacționa mai devreme sau mai târziu cu pofta de paste sau pâine. Kilogramele se pot întoarce repede.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *